KGK och Autoexperten summerar en lyckad Automässa
För två veckor sedan öppnades portarna till Automässan 2023. KGK och Autoexperten fanns på plats i en gemensam monter där det stora sortimentet visades upp. Mässan blev en lyckad mötesplats och engagemanget var stort från både medarbetare, kunder och besökare.
– Vi är stolta över teamet och glada över att det kom så många besökare till mässan och vår monter. Det är kul att få uppleva bruset som finns i branschen nu, säger Pernilla Schnöpf, marknadschef på KGK.
Automässan drog hela 19301 gäster under sina fyra dagar. Det är rekord och en ökning med 10 procent sedan förra tillfället, som var i januari 2020.
Besökarna i den 700 kvm stora montern klämde och kände på produkter, bekantade sig med nya tjänster, testade utmaningar och lät sig underhållas av komikern Erik Ekstrand – som var flygande reporter. Många samtal pågick och nya kontakter knöts.
I monterns café serverades 1900 korv med bröd, 900 kanelbullar och 1200 koppar kaffe. Det packades 1750 goodiebags och 35 kg karameller delades ut. Så väl befintliga som nya kunder togs väl om hand och det var som om man aldrig ville att mässan skulle vara slut.
– Det märktes tydligt att det var efterlängtat att få träffas, prata och titta närmare på produkter och sortiment, säger Petra Binken, marknadschef för Autoexperten.
Nu håller KGK och Autoexperten på att summera utfallet och se om försäljningsmålen uppnåddes. Det har också gått ut enkäter till kunderna, där de svar som kommer in är viktiga för utvärderingen och framtidens mötesplatser.
– Det var fullt ös i vår monter redan från onsdag morgon och under hela mässan. Dagarna var intensiva men alla i Team KGK/Autoexperten var så proffsiga och hade mycket energi, avslutar Pernilla Schnöpf.
Här kan du se komikern Erik Ekstrand i samtal med KGK:s VD Johan Regefalk i mässmontern.