KGK lanserar Autopartner – ett nytt partnerskap för verkstäder
Snart kommer en ny gul och blå logotyp synas på verkstäders fasader runt om i landet, när KGK lanserar Autopartner, ett för Sverige nytt partnerskap. Varumärket är redan etablerat i Europa och kommer från den internationella handelsorganisationen ATR där KGK är medlem.
Med Autopartner kan den verkstad som vill driva sin verksamhet helt i egen regi få möjligheten att tillhöra ett gemensamt namn och varumärke, utan att ingå i ett fullskaligt verkstadskoncept. Partnerskapet bygger i stället på samarbetet mellan verkstaden och den lokala Autoexpertenbutiken, och syftar till att stärka den gemensamma affären med fokus på reservdelar och verkstadsutrustning.
Med Autopartner arbetar verkstaden helt i egen regi och under eget ansvar ut mot kund, men med möjligheten att få ta del av utvalda centrala tjänster för att göra vardagen enkel. Man kan bland annat ta del av affärssystem, system för teknisk support och färdigt material för marknadsföring.
– Med partnerskapet vill vi ge verkstäder en alternativ tillhörighet, med möjlighet till bra reservdelsprodukter, support och service. Vi kan lägga upp ett leveransupplägg som passar för just den specifika verkstaden och komplettera med tjänster som underlättar deras vardag, säger Anders Nilsson, Försäljningsdirektör på KGK.
Lanseringen av Autopartner sker den 2 oktober och rullar ut till marknaden under de kommande veckorna genom Autoexpertens 54 butiker runt om i landet.
– Autopartner är ett etablerat varumärke i Europa som vi via vårt medlemskap i ATR kan etablera här i Sverige. Partnerskapet kommer att ge verkstäder och butiker möjlighet att utveckla sina verksamheter, bygga starka relationer och erbjuda kvalitativa tjänster till bilägare i hela Sverige, avslutar Anders.
Kontakt
Andreas Kozub, Content Manager, KGK
073 – 848 31 56
andreas.kozub@kgk.se